top of page
seo-copywriting (2).jpg

Copywriting SEO: wzrost widoczności + case study

Copywriting SEO ma sprawić, żeby firma była widoczna w wyszukiwarce na określone frazy kluczowe, które wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę.

 

Produkujesz duże drewniane donice? Fajnie, gdyby Twoja strona pojawiła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania, kiedy ktoś wpisze w Google hasło: duża drewniana donica, prawda?

 

Rolą copywritera SEO jest więc nie tylko napisanie ciekawego i unikalnego tekstu, ale także odpowiednie zastosowanie fraz kluczowych, wezwań do działania (CTA), wypunktowań i wielu innych elementów. 

Poniżej znajdziesz wybrane fragmenty tekstów publikowane na stronie klienta, a następnie mini analizę fraz kluczowych i wzrosty pozycji na przestrzeni dwóch lat.

Portfolio

wyniki-pozycjonowania-strony-mojego-klienta.jpg

Zobacz, jak zwiększyłam liczbę słów w TOP10
i jak to wpłynęło na rozwój firmy

Słowem wstępu - efekty danej współpracy w dużej mierze zależą od budżetu klienta. Im więcej działań, tym lepszy efekt. Im więcej działań, tym drożej. Warto również wiedzieć, że specyfika niektórych firm ogranicza się do pracy na niedużej liczbie słów kluczowych. 

Potencjał słów kluczowych - prosty przykład

Jeśli masz klienta, który prowadzi duży sklep internetowy z setkami produktów, to masz także możliwość pracy nad wieloma słowami kluczowymi. Jeśli klient oferuje produkt niszowy, takich słów będzie mniej. Nie zawsze więc znaczenie ma liczba słów w TOP10, ale ich jakość.

Działania SEO - ważna jest regularność

Efekty copywritingu SEO nie pojawiają się od razu. Czeka się na nie kilka miesięcy, a czasem dłużej. Oczywiście, jeśli tworzysz wartościowe treści, nie może być tak, że roku nie ma żadnych efektów. Wówczas należy zlokalizować, w czym jest problem.

Każdy chce być w TOP10 Google, a najlepiej w TOP3

Tworzenie dobrego contentu to jedno. Ważna jest też:

 

  • optymalizacja techniczna strony,

  • link building.

 

Jednak unikalna treść na stronie z odpowiednio zastosowanymi słowami kluczowymi to duża część sukcesu. 

 

Jeden z moich klientów oferujący oprogramowanie dla firm produkcyjnych miał:

 

  • 25 słów kluczowych w TOP10

case-study-seo-copywriting.png

Aktualizacja sierpień 2023 (92 słowa w TOP10)

image.png

Stan na  21.12.2022 (11 miesięcy pracy) to:

 

  • 22 frazy w TOP3,

  • 86 fraz w TOP10, 

  • 221 fraz w TOP50. 

To wzrost fraz w TOP10 o 244%. 

frazy-kluczowe-w-top10.png

Styczeń 2024

Zrzut ekranu 2024-01-3 o 14.26.01.png

Wartość słów kluczowych w TOP10

Tak jak wspomniałam, liczba słów to jedno, a ich wartość to drugie. Dla przykładu - klient sprzedaje program do zarządzania produkcją.

 

Zaczyna się pozycjonować na frazę: koło deminga pdca. Jest to termin związany z produkcją, ale z pewnością nie tak cenny dla klienta jak inne frazy.

 

W tej chwili mój artykuł Rozliczanie produkcji krok po kroku jest na pozycji 3 w Google na frazę rozliczanie produkcji. 

 

Ta fraza jest bardziej cenna, ponieważ wspomniana aplikacja do zarządzania produkcją pozwala planować i rozliczać produkcję szybciej i lepiej.

Strona znajduje się także na 8 pozycji na frazę program do zarządzania produkcją.

(stan na wrzesień 2023)

Jakie ma to korzyści dla klienta? 

  • artykuł pracuje dla klienta cały czas tj. wchodzą na niego osoby, które wpisują w Google hasło rozliczanie produkcji,

  • ostatnio Google wysyła powiadomienie, że liczba osób odwiedzających witrynę z wyszukiwarki wzrosła do 700 miesięcznie,

  • ruch organiczny to jeden z najbardziej wartościowych czynników, który ma wpływ na sprzedaż. 

Dobry copywriter SEO - skuteczność i dane 

Dla mnie jako dla copywriterki istotne jest to, czy moje artykuły przynoszą ruch na stronę, czy spełniamy ustalone wcześniej założenia i czy moja praca przekłada się na zysk dla klienta

Portfolio

SEO copywriter - ruch na stronie

Potrzebujesz dobrego SEO copywritera?

Porozmawiajmy!

Dziękujemy za zgłoszenie!

bottom of page