top of page
  • Sonia

4 zasady SEO copywritingu — mini poradnik

Zaktualizowano: 11.01



wyszukiwarka i seo


Sam copywriting to planowanie, przygotowywanie i tworzenie treści, czyli po prostu pisanie tekstów na potrzeby marketingu i reklamy. Teksty muszą spełniać określone wymagania klienta (i wyszukiwarek). Poza tym muszą być merytoryczne, poprawne językowo, stylistycznie i gramatycznie. Powinny zawierać określone komunikaty dla odbiorcy tekstu, aby przyciągnąć jego uwagę i skłonić do określonych działań i pożądanych reakcji, czyli najczęściej do zakupu produktu lub usługi.


Czym zajmuje się SEO copywriter?


SEO copywriting, który w rozwinięciu skrótu oznacza Search Engine Optimization copywriting, to współczesne narzędzie reklamy. Musi spełniać dodatkowe kryteria algorytmów wyszukiwarek, dzięki którym strona staje się widoczna w sieci, czyli pojawia się na pierwszych miejscach wyszukiwań (lub na dalszych, ale nie znowu aż tak dalekich, że nie sposób jej znaleźć). Co za tym idzie, generowany jest na stronie ruch, a następnie wzrost zysków.


Cele SEO copywritingu



SEO copywriting

Celem SEO copywritingu jest pozycjonowanie strony internetowej tak, aby znalazła się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce. Dzięki widoczności w Internecie intensyfikuje się ruch na stronie internetowej, zwiększa się konwersja oraz zysk poprzez sprzedaż produktów lub usług.


Techniki SEO wykorzystywane są w content marketingu, social mediach, na stronach produktowych, blogach czy w artykułach sponsorowanych. Zastosowanie pewnych schematów i zasad SEO copywritingu pozwala na powstanie zoptymalizowanego tekstu. Taki tekst staje się wartościową bazą wiedzy, a atrakcyjnie napisany przyciąga uwagę odbiorcy i robotów.


Charakteryzuje się tym, że spełnia nie tylko oczekiwania konkretnej grupy odbiorców — użytkowników, dostarczając poszukiwane przez nią treści, ale także robotów wyszukiwarek, najczęściej robotów Google’a. SEO copywriter musi więc przyswoić zasady pisania tekstów nie tylko dla użytkowników, ale też dla wyżej wspomnianych robotów.


Najważniejsze zasady SEO copywritingu


Jeśli mamy temat tekstu, wartościowe i wiarygodne źródła informacji, to przychodzi czas na zastosowanie najważniejszych zasad SEO copywritingu. Do tych zasad zaliczamy frazy kluczowe, nagłówki HX, linkowanie oraz meta title. Stosowanie tych zasad jest bardzo ważne dla robotów Google, które na ich podstawie pozycjonują serwisy internetowe.


1. Frazy kluczowe — odgrywają ważną rolę w powstawaniu tekstu


Frazy kluczowe to słowa, które są uwzględnione w artykułach i innych treściach na stronie, żeby ściągać na nie ruch z wyszukiwarki. Bardzo często dobieramy je według zasady tzw. długiego ogona. Frazy long tail charakteryzują się rozbudowaną, wieloczłonową formą. Warto (a nawet trzeba) zastosować narzędzia pomocne w wyszukiwaniu odpowiednich fraz np. Ahrefs albo Senuto. Ważne jest używanie fraz kluczowych w tytułach, nagłówkach i akapitach.

2. Nagłówki HX i formatowanie tekstu


Za pomocą dobrze sformatowanego tekstu uzyskujemy przejrzystość i czytelność treści. Ważne jest:


  • stosowanie tytułów (tytuł SEO i tytuł redakcyjny),

  • nagłówków HX,

  • akapitów,

  • pogrubień,

  • podkreśleń,

  • czytelnej czcionki,

  • tabel,

  • wypunktowań.


Dzięki wszystkim tym zabiegom tekst jest zrozumiały, przyjemnie się do czyta, ale również pozostaje łatwy do analizy dla robotów wyszukiwarek. Nagłówki budują strukturę tekstu. Nagłówek H1 jest kluczowy i stosujemy go na początku artykułu jako tytuł. Za pomocą kolejnych H2 - H6 oznaczamy rozdziały i podrozdziały z użyciem słów kluczowych.


3. Linkowanie wewnętrzne



Linkowanie wewnętrzne polega na dodawaniu do tekstu hiperłączy, które pozwalają na przechodzenie pomiędzy tekstami na podstronach w obrębie jednego, tego samego serwisu.

Linkować warto także do zasobów zewnętrznych np. źródeł.


Jeśli chcesz zgłębić ten temat, poczytaj o klastrach tematycznych (content hub).


4. Tytuł SEO



kurs seo copywritingu

Meta title to znacznik, który zawiera frazy kluczowe. Są one zwykle umieszczane na początku i dają informację o temacie strony docelowej.


Jeśli chcesz wiedzieć więcej, poczytaj o wymogach dotyczących długości meta title i zastosowaniu w nim fraz long tail.


Czy warto zainwestować w SEO copywriting?


Oryginalny tekst odpowiadający na potrzeby grupy docelowej, nacechowany kreatywnością, wysoką jakością przekazywanej treści, napisany językiem korzyści, zachęcający do konkretnego działania oraz spełniający 4 najważniejsze zasady SEO copywritingu jest elementem skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Warto skorzystać z usług SEO copywritera i przekonać się, jaką moc we współczesnym świecie ma SEO copywriting.



10 wyświetleń0 komentarzy
bottom of page